Általános Szerződési Feltételek
Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül
megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási
kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával
kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken állunk rendelkezésére.
Jelen Ászf hatálya a Szolgáltató weblapján (http://www.gladius.hu) jogviszonyokra terjed ki és folyamatosan elérhető.
Fontos letölthető dokumentumok és dokumntum minták a lap alján találhatóak.
Szolgáltató (Eladó, Vállalkozás) adatai
Törvényes képviselő: Zeke Zoltán
Székhely: 3060 Pásztó , Nyírfácska út 4.
Üzlet: 3060 Pásztó, Fő út 113
A telefonos elérhetősége: +36 20 97 33 251
Cégjegyzékszám: 12-06-00-2978
Cégbírósági bejegyzés: Balassagyarmati Cégbíróság
Adószám: 24047241-2-12
Közösségi adószám: HU 24047241
Bankszámlaszám, Tak.szöv.: 62100308-15704511
Email cím: gladiusbt@gmail.com, gladiusmail01@gmail.com
A kereskedelmi tevékenységet engedélyezte : Pásztó Városi Önkormányzat
Nyilvántartási szám : 188/2012/B
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló,
rendszeresen használt elektronikus levelezési címe:
Adatvédelmi nyilvántartási száma: folyamatban…
A szerződés nyelve: magyar
Tárhelyszolgáltató adatai
Név: W3HOST BT.
Székhely: 1156 Budapest, Sárfű u.25
Elérhetőség: 70-212-8290
2. ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK:
2.1. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen
Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a
Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az
elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal
összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.)
törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes
szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó
rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre
külön kikötés nélkül is irányadók.
2.2. A jelen Szabályzat 2015. január 28. napjától hatályos és visszavonásig
hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a
Szabályzatot. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11
(tizenegy) nappal a weboldalakon közzéteszi. Felhasználók a weboldalak
használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldalak használatával
kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.
2.3. Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett webshop
weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha
nem regisztrált felhasználója a webshopnak, a Szabályzatban foglaltakat
magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja
el a feltételeket, nem jogosult a webshop tartalmának megtekintésére.
2.4. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a webshop weboldal, annak
bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal
terjesztésének tekintetében. Tilos a webshopon megjelenő tartalmak vagy
azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és
értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
2.5. Webshopunk kínálatában szerepelnek közbiztonságra különösen
veszélyesnek minősített termékek is, melyek használatát az alábbi jogszabály
tartalmazza: 175/2003. (X. 28.) Korm. rendelet. Ezen termékeket csak
szakmai célból tekintheti meg és csak 18 éven felüli személyek vásárolhatják
3. REGISZTRÁCIÓ/VÁSÁRLÁS
3.1. Felhasználó a weboldalon történő vásárlásával/regisztrációjával kijelenti,
hogy jelen ÁSZF, és a weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit
megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul.
3.2. Felhasználó a vásárlás/regisztráció során köteles a saját, valós adatait
megadni. A vásárlás/regisztráció során megadott valótlan, vagy más
személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis.
Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más
személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
3
3.3. A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott
adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért,
hibáért semminemű felelősség nem terheli.
3.4. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó
a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a
Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.
4. MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE
4.1. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők,
tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem minden esettben
tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül
felszámításra.
4.2. A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a
termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek
eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. Nem vállalunk
felelősséget a webshopban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete
miatti különbözőség miatt.
4.3. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen
tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.
4.4. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a
Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék
közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg
rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a
Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a
helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat
vásárlási szándékától.
4.5. Hibás ár esetén esetben feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és
feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie
szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.)
alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó
kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a
szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és
egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk
érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek
fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés
semmis szerződésnek tekintendő.
5. RENDELÉS MENETE
5.1. Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba/vagy
regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást.
5.2. Felhasználó a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát beállítja.
5.3. Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó bármikor
megtekintheti a kosár tartalmát a kosárban lévő összegre ikonra kattintva.
5.4. Amennyiben Felhasználó további terméket szeretne kosárba helyezni, a bal
oldali menüből tovább böngészhet. Ha nem szeretne további terméket
vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A „törlés - X”
ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség véglegesítéséhez
nyomja meg az entert!
5.5. Felhasználó kiválasztja a szállítási címet, majd a szállítási/fizetési módot,
melynek típusai a következők (majd a tovább a fizetéshez gombra kattint):
5.5.1. Fizetési módok:
Utánvétel: Amennyiben a rendelés értékét a csomag kézhezvételekor kívánja
kiegyenlíteni, akkor válassza az "Utánvétel" fizetési módot.
Előre utalás:bankszámlára:62100308-15704511
Üzletben személyesen
5.5.2. Szállítási információk:
A megrendelés elküldése után visszaigazoló e-mailt küldünk, melyben további
információkat közlünk, majd a további pontosítás végett telefonon vagy emailben
felvesszük a kapcsolatot Önnel. Semmilyen rejtett költség nincsen
PL. /csomagolási dij/.
• Személyes átvétel: az üzlet nyitvatartási idejében, mely díjtalan.
• Előre utalás MPL kiszállítással
• MPL Futárszolgálat utánvéttel
5
Ha az áruházunk által felkínált szállítási mód egyike sem felel meg Önnek a
következőt teheti: a megrendelés kitöltésénél a szállítási módok közül
válassza a személyes átvételt, így a rendszer nem számol fel szállítási
költséget. Ezt követően a kapcsolat felvétel folyamán, bármilyen Ön által
preferált szállítási mód választható közös megegyezés alapján!
Felhívjuk kedves vásárlóink figyelmét, hogy a Magyar Posta hibájából történő
károkért, felelősséget cégünk nem vállal!
be.
Érdemes olyan címet megadni, ahol napközben tartózkodik vagy
valaki átveheti a csomagot, akár munkahelyi cím is lehet
Kiszállítás az Ön biztonsága érdekében!
Biztosan azt kapja, amit rendel, hiszen a terméket átnézve, leellenőrizve
küldjük!
Sikertelen kézbesítés esetén: A futár vagy telefonál, vagy értesítőt hagy az Ön
részére!
5.6. Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy
az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése
illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő
ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van
arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
6
5.7. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél
alapján minden költséget tartalmaz. A számlát a csomag tartalmazza.
A Felhasználó köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt a szolgáltató nem fogad el! A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.
5.8. Az adatok megadását követően Felhasználó a ”rendelés elküldése” gombra
kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer
ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a
megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel
kapcsolatos kívánságát.
5.9. Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása
előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a
bevitt adatokat.
5.10. Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást
kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől
számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de
legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az
ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A
megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz,
illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé
válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás
azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg
regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem
tud üzenetet fogadni.
6. A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉS
6.1. A megrendelések feldolgozása nyitvatartási időben történik. A megrendelés
feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés
leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő
napon kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben
elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a
megrendelését.
6.2. Termékeink szállítási határideje: 2-3 munkanap, a mindenkori
raktárkészletünktől függően: Ha a fenti időt meghaladná a szállítás írásban,
vagy telefonon értesítjük előre! Amennyiben különböző szállítási határidejű
termékeket rendel meg, akkor szintén telefonon, vagy e-mailben az Ön
igényeinek, elvárásainak megfelelően, vagy összevárjuk, vagy külön szállítjuk
a termékeket! Ebben az esetben, ha Ön a külön szállítás mellett dönt, akkor
tudnia kell, hogy a szállítási díj is külön-külön kerül felszámításra! A
kiszállítás előtti napon e-mailben értesítjük Önt a csomag feladásáról.
6.3. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert
a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről
Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett
összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni.
6.4. Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, leírások
a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli
változása miatt. Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt
megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben
történő teljesítés kizárólag Felhasználóval történő egyeztetést követően
kerülhet sor!
7. ELÁLLÁS JOGA
7.1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá
a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló
45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Felhasználó a
megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás
nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen
tájékoztató hiányában jogosult Felhasználó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási
jogát.
7.2. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap
elteltével jár le, amelyen Felhasználó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól
eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
7.3. A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a
vállalkozás nem vállalta e költség viselését.
7.4. Az elállási jog gyakorlása esetén a Felhasználót a termék visszajuttatásának
költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a
nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.
7.5. Nem illeti meg az elállási jog a Felhasználót olyan nem előre gyártott termék
esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére
állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó
személyére szabtak.
7.6. Szolgáltató a termék visszaérkezését követően a fenti jogszabályok
értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a
kifizetett összeget a Felhasználó részére, beleértve a szállítási díjat is.
7.7. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal
egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Felhasználó más fizetési mód
igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód
alkalmazásából kifolyólag Felhasználót semmilyen többletköltség nem
terheli.
7.8. Felhasználó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a
szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő
megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később
visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.
7.9. Felhasználó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt
visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t.
7.10. A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli,
kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.
7.11. Felhasználó kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett
értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és
működésének megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett
be.
7.12. A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta
az áru(ka)t, vagy Felhasználó bizonyítékot nem szolgáltatott arra
vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell
figyelembe venni.
7.13. Amennyiben Felhasználó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését
megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a
mellékelt adatlap segítségével), vagy telefonon. Postai úton írásban történő
jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon
történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton
történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad
el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton juttathatja vissza Felhasználó Szolgáltató részére.
7.14. Felhasználónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű
használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak
megtérítése a Felhasználót terheli! A termék visszaérkezését követő
tizennégy napon belül a Felhasználó által megadott bankszámlaszámra
visszatéríti Szolgáltató a termék vételárát, a szállítási költséggel együtt.
7.15. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól a
45/2014. (II.26.) Korm. rendeletben olvashat vagy az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvét tanulmányozhatja
7.16. Felhasználó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen
Szabályzatban található elérhetőségeken.
7.17. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a
szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.
Letölthető dokumentumok:
8. Jótállás, szavatosság
Kellékszavatosság
8.1. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
Felhasználó webshopot üzemeltető cég hibás teljesítése esetén a
vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári
Törvénykönyv szabályai szerint.
8.2. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?
Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel
élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó
által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más
igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást
vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az
ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére
Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben
– a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra
is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az
indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
8.3. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?
Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem
később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni.
Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két
éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
8.4. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Felhasználó a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági
igényét.
8.5. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye
érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó
igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető
vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban
már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba
már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
8.6. Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint –
kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
8.7. Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék
kijavítását vagy kicserélését kérheti.
8.8. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos
minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által
adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
8.9. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba
hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e
jogosultságát elveszti.
8.10. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági
igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy
forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági
igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.
8.11. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági
kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági
kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta
forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal
időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából
ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot
bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és
termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem
érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése
esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó
kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
9. A SZAVATOSSÁGI IGÉNY ESETÉN TÖRTÉNŐ ELJÁRÁS
9.1. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a
rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
9.2. A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával,
vagy akár csak nyugtával).
9.3. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a
Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).
9.4. A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről
jegyzőkönyvet köteles felvenni.
9.5. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó
rendelkezésére kell bocsátani.
9.6. Ha a Szolgáltató a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének
teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról –
az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez
fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles
értesíteni a fogyasztót.
9.7. A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig
köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
9.8. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést
legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze
Letölthető dokumentumok:
Szavatossági igény bejelntő lap
10. VEGYES RENDELKEZÉSEK
10.1. Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe
venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy,
mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
10.2. Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy
érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét,
jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
10.3. Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja,
a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak.
Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli
nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem
ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy
kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben
ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
10.4. Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
12
11. PANASZKEZELÉS RENDJE
11.1. Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a
megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben
Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak
teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti e-mail címen, vagy levél útján
is közölheti.
11.2. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint
orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, a Szolgáltató a
panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet
vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak. Ha a panasz
azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet
vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
11.3. Az írásbeli panaszt az webáruházunk 30 napon belül írásban megválaszolja. A
panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 3
évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
11.4. Panasszal fordulhat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz is:
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.
Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.
GPS koordináták: X 19,071 Y 47,496
Központi telefonszám: +36 1 459 4800
Faxszám: +36 1 210 4677
E-mail: nfh@nfh.hu
11.5. Panasza esetén lehetősége van az alábbi békéltető testülethez fordulni:
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
A magyarországi békéltető testületek listáját itt találja:
http://www.ofe.hu/inet/ofe/hu/menu/bekeltetes.html
Letölthető dokumentumok:
Panaszfelvételi jegyzőkönyv / bejelentőlap minta
12. SZERZŐI JOGOK
12.1. Miután a www.gladius.hu, mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos a
www.gladius.hu weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének
letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más
módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése
a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
13
12.2. A Gladius.hu weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni
írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással
lehet.
12.3. A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a
domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre valamint az
internetes reklámfelületeire.
12.4. Tilos a Gladius.hu weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja
vagy visszafejtése; a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen
módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a
Gladius.hu weboldalon vagy azok bármely része módosítható vagy
indexelhető.
12.5. A Gladius.hu név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás
kivételével kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.
12.6. Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli
felhasználás esetén Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összege képenként
bruttó 60.000 Ft, illetve szavanként bruttó 20.000 Ft. Felhasználó tudomásul
veszi, hogy ezen kötbérkikötés nem túlzó, és ennek tudatában böngészi az
oldalt. A szerzői jogi jogsértés esetén Szolgáltató közjegyzői ténytanúsítást
alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértő felhasználóra hárítja.
13. ADATVÉDELEM
A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon:
http://gladius.hu/content/9-adatkezelesi-tajekoztato
Letölthető dokumentumok:
Panaszfelvételi jegyzőkönyv / bejelentőlap minta
Szavatossági igény bejelntő lap
Általános szerződési feltételek PDF formátumban
Adatkezelési nyilatkozat PDF formátumban - érvényes 2018. 05.03-ig
Adatkezelési nyilatkozat PDF formátumban - érvényes 2018. 05.03-tól visszavonásig